Reklama na sociálních sítích s InsiderMedia

Placená inzerce na sociálních sítích je ideálním způsobem, jak uživatele internetu oslovit v jejich dobře známém prostředí. Navíc na sociálních sítích většina lidí spíše pouze zabíjí volný čas, je tedy výrazně vyšší pravděpodobnost, že se nechají reklamou zaujmout a úmyslně na ni kliknout.

Nejpoužívanější sociální síť na světě i v ČR je Facebook, který využívá dva různé typy reklamy. Jsou to buďto klasické inzeráty v pravém postranním sloupci, nebo může jít o sponzorované odkazy ve vlákně příspěvků. Takové příspěvky se dají popsat také jako zaplacené umístění tak, aby se vaše příspěvky ukazovaly více lidem, než jsou jen samotní fanoušci vaší stránky. Vlastník stránky vytvoří libovolný příspěvek a jeho zobrazování se pak finančně podpoří, takzvaně boostuje.

Hlavní výhodou inzerce na sociálních sítích je ta, že jde v podstatě o budování komunity uživatelů, kterou je dále možné oslovovat zdarma. Oslovení uživatelé dávají totiž „like“ vaší stránce a stávají se tak vašimi fanoušky, a tedy odběrateli vámi sdíleného obsahu.

Kromě Facebooku je také oblíbenou sociální sítí pro oslovování široké veřejnosti například Instagram, kde je možné oslovit uživatele též dvěma způsoby. Jedním je klasický sponzorovaný příspěvek, který funguje na podobném principu jako na Facebooku. Druhým je pak sponzorované zobrazení v takzvaných Instastories – aktualit, které mají životnost pouze 24 hodin a poté z profilu daného uživatele nebo dané stránky zmizí.

Vhodnou alternativou pro oslovení specifické skupiny uživatelů je také profesionální sociální síť LinkedIn, která je vhodná především pro reklamu cílenou na potenciální obchodní partnery a budování vztahů s nimi, případně pro hledání vhodných kandidátů na pracovní pozici.