Programatická reklama s InsiderMedia

Co to vlastně je?!

Programatický nákup reklamy probíhá v online aukci. To dává nakupování reklamního prostoru zcela nový rozměr. Cenu za zobrazení již dále neurčují jednotliví vydavatelé, tedy provozovatelé serverů. Cenu si určujete vy, stejně jako cíle své kampaně.

Programatická reklama umožňuje zobrazovat bannery různých formátů či spoty napříč celým internetem kdekoliv na světě. Zobrazování reklamy dokážeme díky programatice navíc velice úzce a precizně zacílit – umíme přesně určit, komu a kdy se reklama má zobrazit. Programatik umožňuje totiž cílit nejen na servery, ale především na přesnou lokalitu i konkrétní uživatele (dle jejich zájmů, věku, pohlaví,..). Vše je navíc možné exaktně měřit.

Komu se zobrazuje?

Zobrazuje se na základě prohlížecí historie každého člověka v jeho zařízení. Neřídíme tedy především to, na jakých stránkách se bannery zobrazí, ale komu. Nastavit se dají kritéria jako kdy, komu a kde reklamu zobrazíme. Reklamu tedy můžeme cílit například na lidi, kteří se zajímají o dané odvětví. Zároveň můžeme nechat reklamu běžet na území celého státu/kontinentu, nebo naopak koncentrovat nějakou část na velká města a okolí, kde je největší kupní síla.

Zároveň reklama umožňuje to, že se různým skupinám lidí zobrazují různé bannery – abychom uvedli nějaký konkrétní příklad, představte si třeba kampaň obchodního domu – dokážeme nastavit to, že mužům se budou zobrazovat pouze bannery s tipy na „dárek pro manželku“, ženám naopak tipy na dárky pro partnera nebo pro kamarádky…

Žádné takové rozhodnutí navíc není nijak závazné na celou dobu kampaně – úspěšnost jednotlivých bannerů u jednotlivých cílových skupin vždy průběžně pečlivě sledujeme a upravujeme tak, aby kampaň dosáhla těch nejlepších výsledků – zobrazování fungujících bannerů lze různými způsoby zdůraznit, naopak bannery, kterých si moc uživatelů nebude všímat, umíme úplně vypnout v řádu několika vteřin.

Kde se reklama zobrazuje?

Reklamu dokážeme zobrazovat na všech přístrojích připojených k internetu, takže v dnešní době jde již kromě počítačů, mobilních telefonů a tabletů také o televize. Televizní reklama nakoupená programaticky je navíc oproti klasickým TV spotům výrazně levnější. Programatice v TV jsme však věnovali zcela samostatnou produktovou stránku, proto pro více informací o tomto segmentu přejděte SEM.

Co dokážeme sledovat?

Dokážeme rozlišit jednotlivé uživatele dle jejich chování. Jako příklad uvádíme možnosti zobrazování například u klienta, kterým je internetový obchod (e-shop) – zde rozlišíme tyto skupiny uživatelů:

  • Člověk, kterému se banner zobrazil, ale nenavštívil webové stránky – dál mu reklamu zobrazujeme v řízeném množství tak, aby jej neotravovala. Měníme různé vizuály, texty, hledáme ten, který „zabere“.
  • Člověk, který navštívil webové stránky, ale neuskutečnil nákup – můžeme jej nechat „oddychnout“, připomenou se mu za nějakou dobu s jiným sdělením – můžeme už navázat na jeho zkušenost a sdělení může být „o krok dál“ než u úvodních poutacích bannerů – například už konkrétní výrobek, sdělení o konkrétních výhodách obchodu atd. Umíme mu reklamu zobrazit i na televizi a více ho tím zaujmout.
  • Člověk, který uskutečnil nákup – umíme mu zobrazit bannery s poděkováním, reklamu mu na určitou dobu pozastavit a můžeme se přímo jemu po určité době opět připomenout, aby nákup zopakoval, například v době před Vánoci, před Dnem matek a tak dále.

Skupiny uživatelů dle chování dokážeme ve spolupráci s konkrétním klientem vyhodnotit a jejich charakteristice perfektně přizpůsobit zobrazovanou reklamu od vzhledu přes četnost zobrazování, čas zobrazení nebo například konkrétní typ zařízení. Vše je možné v průběhu kampaně vyhodnocovat a během minut přizpůsobovat reálným reakcím uživatelů v praxi.

A jak to vlastně vypadá?

Bannery na počítači

Bannery v mobilu

Branding – na počítači a v mobilu

Nativní reklama kopíruje vzhled článku zpravodajského serveru

Video

Závěrečný příklad pro lepší pochopení toho, jak to funguje:

Představte si, že manželé jedou spolu autem po Jižní spojce a blíží se k velkému billboardu. Kdyby billboardy fungovaly stejně jako programatická reklama, u billboardu by byla malá aukční síň, ve které by byli namačkaní všichni, kdo zrovna ten den dělají nějakou kampaň. Jakmile v dálce zahlédnou auto našich manželů, zahájí se aukce. Do té se zapojí pouze ti zástupci firem, kteří mají zájem o právě tyto dva cestující. Zapojí se třeba prodejce šperků, protože žena se už v minulosti několikrát ohlédla za plakátem místního klenotnictví, a zapojí se i výrobce rybářských potřeb, protože její zástupce moc dobře ví, že muž v autě je vášnivý rybář. Všichni zájemci se tedy utkají ve velmi rychlé aukci a kdo nabídne nejvyšší cenu, může reklamu manželům ukázat. To vše by samozřejmě trvalo jenom zlomek vteřiny a opakovalo by se pro každé projíždějící auto znovu a znovu. Zároveň by pak inzerenti měli přesné statistiky o tom, kdo se na reklamu podíval, kolikrát, zda se pak šel podívat na webové stránky, a nebo jestli si daný produkt koupil.