Reklama na YouTube s InsiderMedia

YouTube je největší internetový server pro sdílení videosouborů a po vyhledávači Google je druhou nejnavštěvovanější webovou službou na světě. Uživatelé na něm sledují videoklipy, trailery k filmům nebo videoblogy či recepty a různá vzdělávací videa. Dle Google Performance & Branding Summitu 2017 měsíčně dojde v České republice ke zhlédnutí 1,9 miliardy videí díky 5,2 milionu unikátních diváků.

Nejpopulárnějším formátem je videospot, který se přehraje před zahájením samotného videa. Spot může zpravidla uživatel po uplynutí 5 vteřin přeskočit, zavřít tak reklamu a zahájit sledování vybraného videa. I to je však věc správného nastavení. Stejně jako u vyhledávací reklamy (více ZDE) však i zde Google (YouTube je jeho dceřinná společnost) našel způsob, jak může inzerent platit pouze za ty uživatele, které doopravdy zaujme – v případě reklamy je totiž jako shlédnutá účtována pouze ta reklama, která je dokoukána alespoň do poloviny (nebo u delších videí při shlédnutí než 30 vteřin)! Pokud tedy uživatele inzerent nezaujme a jeho reklama je přeskočena, nemusí za ni platit! Kromě spotů je také možné v okně přehrávání videa nebo v pravém horním rohu stránky zobrazovat bannerovou reklamu.